reklama

Valentín mojimi očami

Deň rovnaký ako všetky ostatné ... akurát s nálepkou romantického prežitia. Nemám rada tento sviatok. Vždy som bola zastáncom lásky vo všedné dni. A tak som sa rozhodla, že tento deň strávim úplne spokojne .. ale to bolo ráno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Myslím, že všetci nezadaní to dôverne poznajú. Láska srší z každého rohu, z rádií, sociálnych sietí, nákupných centier - dokonca keď máte šťastie a otvoríte internátnu chladničku, môžete naraziť na tortu v tvare srdca, z ktorej si samozrejme nemôžete zobrať ani kúsok, lebo bola pečená v noci pre milovanú polovičku, ktorá príde na romantický večer. Zvykla som si na intrákový život. Ale mať všetky spolubývajúce šťastne zamilované vedelo byť v tento "magický dátum" pekne otravné. Keď som si išla do chladničky po paradajky, takmer som ich cez všetky fľaše vína nenašla. Dokonca aj zuby som si bola ráno umyť u kamošky na druhej strany intráku, lebo naša kúpeľňa "praskala vo švíkoch". Nemôžem sa na ne hnevať. Keby som ja bola v ošiali lásky asi by som dnešok prežívala rovnako. Žiaľ (alebo možno našťastie - sama neviem) lásky opačného pohlavia mi v poslednej dobe nebolo dožičené práve veľa.
Rozhodla som sa rezignovať a prispieť do zbierky vín svojim vlastným. Spolu s obrovským množstvom čokolády ma mali ochrániť pred večernými "depkami" z vlastnej samoty. ... zbytočne ... čím viac pokročoval čas, tým menej bolo vína vo fľaši, tým hlasnejšie sa smiali "tí šťastní" vo vedľajších izbách a s ich smiechom priamo úmerne sa zvyšovali moje opúšťačské stavy. 
Vôbec mi nebolo dobre.
Bola som na takéto stavy viac menej zvyknutá. Sem-tam to na človeka jednoducho príde. Tá túžba mať pri sebe niekoho, s kým by ste sa mohli smiať. S kým by ste mohli celkom nezištne tráviť čas. Aspoň ja som nikdy nechcela nič viac. Byť spolu počas spoločných voľných chvíľ bola pre mňa dokonalá predstava vzťahu. Len tak - byť spolu a nepotrebovať nič - len sa tešiť z prítomnosti toho druhého a vychutnávať si to. A možno ešte počúvať rovnakú hudbu, pri tej to vždy išlo krajšie. Ale na Valentína sa tieto pocity akosi znásobovali. 
Mám dojem, že Valentín nie je deň pre pripomenutie zamilovaným, že sú zamilovaní (tí to predsa vedia stále - alebo by aspoň mali), ale pre pripomenutie opusteným, že ešte stále nenašli nikoho, kto by bol ochotný ich znášať. Ako keby sa so mnou niesla veta "pozri, oni všetci sú šťastní a ľúbia sa, len ty si taká príšerná, že stále nikoho nemáš". Áno, myslím, že to je úplne presné vystihnutie toho čo sa na Valentína odohráva nezadaným dušiam v hlave. 
Rozhodla som sa neopúšťať sa! Rovnako ako som sa v druhej triede rozhodla, že zmením svet .. alebo včera večer, že "od zajtra určite začnem cvičiť". Už mi zo seba ani nebolo do smiechu. Naozaj som sa cítila zle. Doslova a do písmena - menejcenne. 
Áno, musím priznať, že to možno trošku preháňam, ale predsa len - som mladé dievča v novom meste, bez priateľov, tak čo iné by sa dalo očakávať. Doma by sme si isto so sestrou spravili pukance a pozreli si nejakú komédiu, na kolenách by mi sedela mačka a oco by sa opýtal či mi má zaliať kávu. A pocit zbytočnosti by bol zrazu preč - ale tu to neplatilo. Ostala som odsúdená na opustený večer.
A keď sa dostanete do tejto fázy, už ani nemáte chuť ju zachraňovať. Možno by ste aj mali komu napísať, možno by ste ani nemuseli sedieť sami na izbe, ale ten pocit, že naozaj nie ste pre NIKOHO DOSŤ DOBRÝ vám to nedovolí .. a aby si to poistil, natiskne vám otázku "to naozaj chceš toho človeka otravovať? Myslíš, že nemá nič lepšie na práci len tráviť svoj voľný čas v TVOJEJ spoločnosti?" 
A na úplný záver vám v konečnom dôsledku neostane nič iné, len písať články na blog, ktorý nikto nečíta. Piť víno z pohára, ktorým nemáte o aký štrngnúť a jesť čokoládu, o ktorú sa nemáte s kým podeliť .. a prežiť to :) Aby ste na ďalšie ráno mohli zase vyžarovať tou úžasnou pozitívnou energiou, ktorú na vás všetci tak milujú ... alebo možno skôr - vďaka ktorej sa ľudia rozhodli znášať vás.

Lucia Zvedelová

Lucia Zvedelová

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Inšpiruje ma život sám :) Potom už ho len treba napísať s humorom sebe vlastným a... Tak vzniká môj blog :) Zoznam autorových rubrík:  PrózaPoézia

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu